ΕΛΒΟ : Μπήκαν οι υπογραφές – σε ιδιωτικά χέρια πλέον η εταιρία

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία μεταβίβασης των μετοχών της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων, με τη σύμβαση που υπεγράφη εχθές Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου από τον Υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα.

Η με τη νέα ΕΛΒΟ έχει ως βασικούς μετόχους την Plasan Sasa Ltd (με το 47,6% του μετοχικού κεφαλαίου), τον όμιλο Katsav (47,6%) και τον Έλληνα επιχειρηματία Αριστείδη Γλύνη (4,8%).

Με αφορμή την υπογραφή της μεταβίβασης, ο Υπ. Οικονομικών εξέδωσε εχθές την εξής ανακοίνωση:

«Υπεγράφη, σήμερα, μετά από πολυετείς ατελέσφορες διαδικασίες, η σύμβαση μεταβίβασης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους νέους μετόχους.

Ολοκληρώνεται έτσι, με επιτυχία, μία μακρά και δύσκολη διαδικασία.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΒΟ, μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στον τομέα της κατασκευής οχημάτων, είχε τεθεί σε ειδική εκκαθάριση από το 2014.

Στο διάστημα που ακολούθησε, διενεργήθηκαν, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2017. Ενώ, τον Φεβρουάριο του 2019 διενεργήθηκε ακόμα ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που όμως ούτε αυτός τελεσφόρησε.

Τον Μάρτιο του 2020, ο ειδικός εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού εκποίησης βασικών περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, με ελεύθερη διαπραγμάτευση.

Ως όρος του διαγωνισμού, λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας, επιφυλάχθηκε στο Δημόσιο το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%.

Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, αφήσαμε πίσω μας έξι χρόνια παλινωδιών και άκαρπων διαδικασιών και η ΕΛΒΟ σήμερα γυρίζει σελίδα. Τα καταφέραμε!

Πλέον, η εταιρεία μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και συνολικά για την εθνική οικονομία, καθώς και πόλο στήριξης της τοπικής κοινωνίας, με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας».

Σύμφωνα με το Business Plan της νέας ιδιοκτησίας, οι επενδύσεις εκσυγχρονισμού της ΕΛΒΟ θα ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ και σε πρώτη φάση θα προσληφθούν περίπου 100 εργαζόμενοι.

Ωστόσο το ελληνικό Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα (option) να αποκτήσει, σε δεύτερο χρόνο, το 21% των μετοχών της νέας αποκρατικοποιημένης ΕΛΒΟ σε τίμημα που θα καθοριστεί μετά την αποτίμηση της αξίας της επιχείρησης.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΒΟ ήταν η μοναδική βιομηχανία κατασκευής τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων οχημάτων στην Ελλάδα.

Έχει τις εγκαταστάσεις της στην ΒΙ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης στην Σίνδο, και είναι βιομηχανία κορμός για την οικονομία της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας αλλά και γενικότερα για την Ελλάδα.

σχετικα αρθρα

Leave a review

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε συσκευές, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για τους σκοπούς που περιγράφονται παρακάτω. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας για τους εν λόγω σκοπούς. Εναλλακτικά, μπορείτε να κάνετε κλικ για να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας ή να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτή την επεξεργασία. ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ Περισσότερες Επιλογές