Image default

Πυθαγόρας, Ιπποκράτης.. – Η Ψυχή στην τροφή μας –

Όλοι χρωστάμε έναν θάνατο, αλλά πρώτα χρωστάμε μια ζωή και ακόμα είναι σίγουρο πως δεν μπορείς να προσθέσεις χρόνια στη ζωή σου, μπορείς όμως να προσθέσεις ζωή στα χρόνια σου.

Είναι κοινός τόπος, πως δεν υπάρχει πανάκεια για όλες τις ασθένειες που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σήμερα. Σίγουρα κάποια θεραπευτική μέθοδος θα οριστεί από τον κατάλληλο ιατρό ως κύρια, για έναν αποδυναμωμένο ή νοσούντα οργανισμό, αλλά και τα βοηθητικά εργαλεία, οι επικουρικές θεραπευτικές μέθοδοι, αποτελούν εργαλεία ως προς αυτό.

Γνωρίζω δε, ακράδαντα, πως μία ισορροπημένη διατροφή, γεμάτη από τη Μοναδική Φύση και στοιχεία πολύτιμα για τον οργανισμό μας, είναι το Θαύμα στη ζωή μας.

Τη σημερινή εποχή, τόσο δυσάρεστο, ξεχνάμε συχνά την Ιπποκράτειο ρήση, πως “η τροφή μας, είναι το φάρμακό μας”. Επομένως, φάρμακο, είναι η τροφή μας.

Αν εξασφαλίσουμε, πως αυτά που τρώμε, θρέφουν, ενισχύουν και θωρακίζουν τον οργανισμό μας, τότε και η Υγεία θα είναι σταθερή, και η φθορά του χρόνου βραδύτερη και η ίαση εγκεφάλου και σώματος, ταχύτερη.

Ευεξία, χαρά, ευτυχία και δύναμη αναμένουν να εισβάλλουν υπέροχα στη ζωή μας, με έναν ζωντανό και υγιή τρόπο διατροφής!

Τα άτομα που ενδιαφέρονται για μια καλύτερη ποιότητα ζωής σε σωματικό ψυχικό και νοητικό επίπεδο θα πρέπει να ακολουθήσουν το μονοπάτι του Ιπποκράτη και του Πυθαγόρα.

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι νόμοι της Κίνησης, της Ζωής και της Ενέργειας, χαρακτηρίζονται ως ΘΕΜΕΛΙΩΤΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ της Φύσης και συνιστούν την Ιερή τριάδα των Πυθαγορείων, γιατί αποτελούν την αφετηρία και προϋπόθεση (δηλαδή τα θεμέλια) της εκδήλωσης όλων των άλλων νόμων και εκδηλώσεων του Σύμπαντος.

Διότι τίποτε δεν υπάρχει στον κόσμο χωρίς αιτία.

Καθετί παράγεται από κάποια αιτία παραγωγής άλλου αποτελέσματος.

Κι έτσι υπάρχει μια άλυσος αιτίων και αποτελεσμάτων. Ο Νόμος αυτός είναι τόσο αμετάβλητος, ώστε εκείνος ο οποίος γνωρίζει τις αιτίες και τον τρόπο της λειτουργίας τους μπορεί να προλέγει γεγονότα, την πορεία αυτών, καθώς και συμπεράσματα γεγονότων που υπόκεινται σε μεταβολή λόγω παρεμβαινόντων αιτίων.

Για μένα, η πρώτη λύση είναι μια και στηρίζεται στις αρχές που έθεσε ο πατέρας και Μέγας Δάσκαλος  της Ιατρικής, Ιπποκράτης, που έλεγε “νους υγιής εν σώματι υγιεί”.

Η δική μου ερμηνεία..

Όσο σκεφτόμαστε και πράττουμε με υγεία, τόσο οι πράξεις που ακολουθούν, θα είναι κι αυτές φωτεινές και καθαρές, γεμάτες Υγεία.

Δεύτερη λύση, προέρχεται από το Μέγα Δάσκαλο!

Ο Πυθαγόρας υπήρξε ο πρώτος γνωστός “Χορτοφάγος” (vegetarian), καθώς γύρω στα τέλη του 6ου αιώνα π.Χ. διατύπωσε τη θεωρία-διατροφή, η οποία βασιζόταν στην αποφυγή του κρέατος.

Αρχικά η διατροφή αυτή εξέφραζε μια ηθική αντίληψη κατά των θυσιών ζώων αποκηρύσσοντας το κρέας δια παντός και τα ψάρια μερικώς.

Αν και ο Πυθαγόρας μνημονεύεται για το μαθηματικό του θεώρημα, υπήρξε καθοριστική η συμβολή του και στην υγεία, μέσω των κανόνων διατροφής.

Για πολλά χρόνια  θεωρείτο ο Πατέρας της χορτοφαγίας. Τόσο ο ίδιος όσο και οι ακόλουθοι υποστηρικτές του, έτρωγαν φρούτα και λαχανικά, κυρίως, λόγω θρησκευτικών και ηθικών πεποιθήσεων. Ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός πίστευε πως όλα τα έμβια όντα έχουν ψυχή, άρα και τα ζώα δεν μπορούν να αποτελούν εξαίρεση.

Επομένως, για το λόγο αυτό είχε εξορίσει το κρέας και τα ψάρια από το τραπέζι του.

Παραδόξως, εξόρισε και ένα λαχανικό, που σήμερα έχει μία από τις πιο τιμητικές θέσεις στα περισσότερα χορτοφαγικά μενού και δεν είναι άλλο από το ταπεινό φασόλι. Οι οπαδοί του απαγορευόταν να φάνε ή ακόμα και να αγγίξουν τα φασόλια, καθώς θεωρούσε, ότι τα φασόλια και οι άνθρωποι δημιουργήθηκαν από το ίδιο υλικό και θεωρούσε πως στα κοίλα στελέχη τους μπορούσαν να επιτρέψουν στις ψυχές των νεκρών να ταξιδέψουν πάνω από το έδαφος, μέσω της καλλιέργειας του φασολιού.

Η δίαιτα που ακολουθούσε ο Πυθαγόρας περιλάμβανε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, και ελάχιστα γαλακτοκομικά. Τα δημητριακά ήταν η βάση της διατροφής κατά την αρχαιότητα, όπως μας αναφέρει και ο Ησίοδος αλλά και η κύρια τροφή των Πυθαγόρειων.

“Για μεσημεριανό δε, έτρωγαν μόνο ψωμί και μέλι”.

Η φιλοσοφία των (άκρως συνειδητών) διατροφικών επιλογών μας δεν σχετίζεται απλώς με μια στάση ζωής αλλά και με μια αντίληψη περί ισορροπίας και αρμονίας που έχει αντίκτυπο στην υγεία και την ευεξία.

Ο πατέρας της Ιατρικής επιστήμης δε, ο Ιπποκράτης, ήταν ίσως ο πρώτος που όρισε αυτή τη σχέση αλληλεπίδρασης ως εξής: “Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων (= ισονομία) του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού.

Την Αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός (=μοναρχία). Η θεραπεία επιτυγχάνεται με την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισορροπίας, με τη μέθοδο της αντίθετης από την πλεονάζουσα δύναμη”.

Σύμφωνα με αυτές τις θεωρίες, η διατροφή μπορεί να θεραπεύσει τις περισσότερες ασθένειες, αρκεί όπως είχε σύστηνε ο Ιπποκράτης τον 4ο αι. π.Χ., “το φάρμακο να είναι η τροφή σου και η τροφή να είναι το φάρμακό σου”.

2.500 χρόνια μετά, επιστήμονες αρχίζουν να αναγνωρίζουν πως αυτός ο αρχαίος Ιατρός και φιλόσοφος από την Κω είχε δίκιο. Πράγματι, η τροφή, ειδικά αυτή που παράγεται στον τόπο διαμονής, διαθέτει εκπληκτικές θεραπευτικές ιδιότητες.

Κάθε φρούτο και λαχανικό έχει ένα ιδιαίτερο σχήμα που θυμίζει κάποιο όργανο του σώματος. Αυτό το σχήμα παραπέμπει στο όργανο που ωφελείται από αυτή την τροφή.

Τα κόκκινα Φασόλια: πραγματικά μπορούν να θεραπεύσουν και να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας – και μοιάζουν ακριβώς όπως τα ανθρώπινα νεφρά.

Το καρύδι: Μοιάζει με εγκέφαλο και πράγματι η υψηλή περιεκτικότητα σε Ωμέγα-3 λιπαρά ενισχύουν την λειτουργία του εγκεφάλου, ενώ η βιταμίνη Ε εμποδίζει ασθένειες όπως η Alzheimer’s.

Το καρότο: Η διατομή του καρότου μοιάζει με το ανθρώπινο μάτι. Τα καρότα ενισχύουν σε μεγάλο βαθμό τη ροή του αίματος στα μάτια και ενισχύουν γενικά την λειτουργία των ματιών. Τα καρότα είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, που μειώνουν τις πιθανότητες για εκφύλιση της ωχράς κηλίδας που είναι η κύρια αιτία απώλειας της όρασης σε ηλικιωμένους.

Το σέλινο: μοιάζει με τα οστά. Το σέλινο στοχεύει ειδικά στην ενδυνάμωση και την αντοχή των οστών. Τα τρόφιμα με νάτριο, όπως το σέλινο τροφοδοτεί με τα απαραίτητα, τις σκελετικές ανάγκες του σώματος.

 Το αβοκάντο: είναι καλή πηγή φολικού οξέως και συμβάλλει στην καλή λειτουργία της μήτρας και του τραχήλου της μήτρας. Τα Αβοκάντο βοηθούν στην εξισορρόπηση των ορμονών, στην απαλλαγή από τα παραπανίσια κιλά μετά τη γέννα, και στην αποτροπή του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

Τα σύκα: υποκαθιστούν τους όρχεις και είναι γεμάτα από σπόρους και κρέμονται ανά ζεύγη, όταν μεγαλώνουν. Τα σύκα αυξάνουν την κινητικότητα των αρσενικών σπερματοζωαρίων, καθώς αυξάνουν και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, για βοηθήσουν, να ξεπεραστεί η ανδρική στειρότητα.

Το μανιτάρι: Τα μανιτάρια μπορούν να βοηθήσουν τη βελτίωση της ακοής, όπως ακόμη, τα μανιτάρια είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι σημαντική για υγιή οστά, η οποία ισχυροποιεί ακόμα και τα μικροσκοπικά οστάρια που βρίσκονται μέσα στο αυτί τα οποία μεταδίδουν τον ήχο προς τον εγκέφαλο.

Τα σταφύλια: Μια διατροφή υψηλή σε φρέσκα φρούτα, όπως τα σταφύλια, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα και το εμφύσημα. Οι σπόροι σταφυλιών περιέχουν επίσης μια χημική ουσία που ονομάζεται proanthocyanidin, η οποία φαίνεται να μειώνει τη δριμύτητα του αλλεργικού άσθματος.

Ginger (πιπερόριζα): Το σχήμα της παραπέμπει σε στομάχι και πράγματι, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά της είναι η υποβοήθηση της πέψης, ενώ είναι επίσης μια δημοφιλής θεραπεία για κινητικά προβλήματα-ασθένειες.

Οι γλυκοπατάτες: Οι γλυκοπατάτες μοιάζουν με το πάγκρεας και πράγματι επιφέρουν ισορροπία στο γλυκαιμικό δείκτη των διαβητικών.

Κρεμμύδια: Βοηθούν τα κύτταρα να απαλλαγούν από τις τοξίνες. Επίσης, όταν τα κόβουμε, παράγουν δάκρυα, καθαρίζοντας επιθηλιακά κύτταρα του ματιού.

Σκόρδο: Βοηθάει στην απομάκρυνση άχρηστων υλικών και τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες από το σώμα.

Λεμόνι: Είναι θαυματουργό καθώς σκοτώνει τα καρκινογόνα κύτταρα και θεωρείται 10.000 φορές ισχυρότερο από τη χημειοθεραπεία. Είναι δοκιμασμένο σε καρκίνους όλων των μορφών. Επιπλέον, θεωρείται αντιμικροβιακό ευρέως φάσματος καταπολεμώντας μολύνσεις βακτηριδίων και όγκων, εσωτερικά παράσιτα και σκουλήκια. Είναι ρυθμιστής υψηλής αρτηριακής πίεσης και αντικαταθλιπτικό. Είναι εξαιρετικό για την αντιμετώπιση του άγχους και των νευρικών διαταραχών. Ο χυμός του λεμονιού περιέχει βιταμίνη C, σάκχαρα, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και μεταλλικά άλατα (κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο, μαγνήσιο, νάτριο και πυρίτιο) ενώ η φλούδα του αναζωογονητικό αιθέριο έλαιο. Επίσης, το λεμόνι είναι πλούσιο σε φλαβόνες, αντιοξειδωτικές ουσίες πολύτιμες στη θεραπευτική. Το λεμόνι είναι εξαιρετικό αντιβακτηριακό, απολυμαντικό, στυπτικό και αντισηπτικό, θεωρείται πως βοηθάει στον έλεγχο του ουρικού οξέος, εμποδίζει τη θρόμβωση των αρτηριών και των φλεβών και τη συσσώρευση αλάτων. Το λεμόνι, επειδή ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα (αυξάνοντας τα λευκά αιμοσφαίρια) θεωρείται και άριστο αιμοστατικό.

Αμυγδαλέλαιο: Πλούσιο σε βιταμίνες Α, Ε, Β1, Β2, Β6 . Β17 και ιχνοστοιχεία το αμυγδαλέλαιο είναι πολύτιμο για τον οργανισμό. Η Β17 δεν είναι βιταμίνη αλλά η παλιά ονομασία της αμυγδαλίνης. Τρώτε άφοβα κάθε μέρα από λίγα κουκούτσια βερίκοκου και αμύγδαλα.

Grapefruit: Η ομοιότητα ανάμεσα στα εσπεριδοειδή (όπως το λεμόνι και το γκρέιπφρουτ) με το στήθος μπορεί να είναι συμπτωματική. Το γκρέιπφρουτ πάντως περιέχει ουσίες που έχει αποδειχτεί ότι εμποδίζουν την ανάπτυξη καρκίνου σε πειραματόζωα και σε ανθρώπινα κύτταρα.

Ντομάτα: Κόψτε μια ντομάτα και θα δείτε τη δομή της που θυμίζει αυτήν της καρδιάς. “Έρευνες έδειξαν ότι το λυκοπένιο που βρίσκεται στις ντομάτες,  “οδηγεί σε μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων”. Αν καταναλώνονται με λιπαρά (ελαιόλαδο ή αβοκάντο) σχεδόν δεκαπλασιάζεται η απορρόφηση του λυκοπένιου.

Κόκκινο κρασί:

Το κόκκινο κρασί, το οποίο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και πολυφαινόλες, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρών ρεσβερατρόλη, μοιάζει με αίμα. Η λογική κατανάλωση κρασιού προστατεύει τις αρτηρίες, μειώνοντας την αύξηση της χοληστερίνης.

Σε έναν κόσμο, που δεν είναι αθώος, το να μην ερευνάς, σε καθιστά αυτόματα θύμα.

Την αλήθεια, τη βρίσκεις, όταν οι προκαταλήψεις και οι παγιωμένες θέσεις σου, δε σε εμποδίζουν να μελετήσεις.

Υγιαίνετε!!

σχετικα αρθρα

Leave a Comment

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε συσκευές, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για τους σκοπούς που περιγράφονται παρακάτω. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας για τους εν λόγω σκοπούς. Εναλλακτικά, μπορείτε να κάνετε κλικ για να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας ή να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτή την επεξεργασία. ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ Περισσότερες Επιλογές