3 αποτελεσματικές συνήθειες για να γλιτώσετε από τη γρίπη και το κρυολόγημα

Αυτός ο χειμώνας που καταφθάνει και φέρνει μαζί του γρίπες και κρυολογήματα θα πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε πιο άμεσα εν όψει και την πανδημίας που μαστίζει κάθε σημείο του πλανήτη. Η θωράκιση λοιπόν της υγείας μας γίνεται ο βασικός μας στόχος με 3 αποτελεσματικές συνήθειες που πρέπει να ακολουθούμε καθημερινά ώστε να γλιτώσουμε από την γρίπη και το κρυολόγημα και να μειώσουμε τις πιθανότητες να εκτεθούμε στα συμπτώματα τους.

1. Σωστές διατροφικές συνήθειες

Η διατροφή αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για το γερό ανοσοποιητικό σύστημα. Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με:

-άφθονα πράσινα λαχανικά: τα πράσινα, φυλλώδη λαχανικά συμβάλλουν σε μια ισορροπημένη διατροφή, είναι πλούσια σε βιταμίνες και κάποια όπως τα σταυρανθή ενεργοποιούν πρωτεΐνες απαραίτητες για ισχυρό ανοσοποιητικό.
-βιταμίνη D: η έλλειψη της βιταμίνης μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα οστικής ανάπτυξης, καρδιαγγειακά προβλήματα και αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα. Καλές πηγές βιταμίνης D αποτελούν οι κρόκοι αυγών, τα μανιτάρια, ο σολομός, ο τόνος και το βόειο συκώτι. Δεν ξεχνάμε βέβαια ότι η έκθεση στον ήλιο είναι η καλύτερη μέθοδος για τη σύνθεση της βιταμίνη D από τον οργανισμό.
-πράσινο τσάι: έχει αντιοξειδωτική δράση χάρη στην μεγάλη του περιεκτικότητα σε  φλαβονοειδή. Ανάμεσα στα οφέλη που εξασφαλίζει περιλαμβάνεται η μείωση της αρτηριακής πίεσης και του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων.-πολύχρωμα λαχανικά: έτσι θα εξασφαλίσετε πολύτιμες βιταμίνες όπως η βιταμίνη C, η οποία σύμφωνα με έρευνες δρα αποτρεπτικά έναντι της γρίπης και του κρυολογήματος. Επιπλέον, οι φυτοχημικές ενώσεις όπως τα καροτενοειδή και το λυκοπένιο που δίνουν τα έντονα χρώματα στα φρούτα και λαχανικά, έχουν σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Τέλος, προσπαθήστε να αποφύγεται το αλκόολ. Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να βλάψει τα δενδριτικά κύτταρα που διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανοσία. Η σταδιακή αύξηση κατανάλωσης αλκοόλ καθιστά τον οργανισμό πιο ευάλωτο σε βακτηριακές και ιογενείς λοιμώξεις.

2. Σωματική δραστηριότητα και ηρεμία

Η σωματική και ψυχική ευεξία αποτελούν ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο της καλής υγείας:

-γυμναστική: η τακτική άσκηση, ακόμη και το περπάτημα τρεις φορές την εβδομάδα

-ξεκούραση: Ο επαρκής ύπνος θωρακίζει την άμυνα του οργανισμού. Σε σχετική έρευνα, οι συμμετέχοντες που κοιμόντουσαν επτά ή λιγότερες ώρες κάθε βράδυ για δύο εβδομάδες είχαν 3% περισσότερες πιθανότητες να μολυνθούν σε σχέση με όσους κοιμόντουσαν οκτώ ώρες. Το μυστικό βρίσκεται στις κυτοκίνες που απελευθερώνονται κατά τον μακράς διάρκειας ύπνο και ρυθμίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
-ηρεμία: η κορτιζόλη είναι μια ορμόνη που βοηθά το σώμα να καταπολεμήσει τη φλεγμονή και τις ασθένειες. Ωστόσο, η συνεχής απελευθέρωσή της σε άτομα με χρόνιο άγχος μειώνει την αποτελεσματικότητά της. Η εύρεση ενός αποτελεσματικού τρόπου ρύθμισης του άγχους μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη συνολική υγεία. Δοκιμάστε γιόγκα ή διαλογισμό.
-κοινωνικοποίηση: η κοινωνικότητα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για την ψυχική και σωματική υγεία. Έχει διαπιστωθεί μια σημαντική σχέση μεταξύ χρόνιας νόσου και μοναξιάς, ειδικά σε άτομα που αναρρώνουν από καρδιοχειρουργική επέμβαση ενώ η κοινωνική απομόνωση θεωρείται παράγοντας κινδύνου για χρόνιες ασθένειες μέσα από την αύξηση του άγχους.

3. Καλή υγεία με καλή υγιεινή

Η καλή υγεία μπορεί να εξασφαλιστεί όταν τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες και δεν παραμελούμε σημαντικά προληπτικά μέτρα όπως:

-αντιγριπικός εμβολιασμός: Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ώστε να σας συνταγογραφήσει το αντιγριπικό εμβόλιο εφόσον ανήκετε στις ευπαθείς ομάδες και το έχετε ανάγκη.


-καλή υγιεινή: μερικοί βασικές συμβουλές:

-προσοχή με τα προσωπικά αντικείμενα: κρατήστε ξεχωριστά οδοντόβουρτσες πετσέτες, σκεύη, ποτήρια, οδοντόβουρτσες (ή προτιμήστε μιας χρήσης) και πλύνετε μολυσμένα αντικείμενα – ειδικά τα παιδικά παιχνίδια – σε ζεστό σαπουνόνερο.

σχετικα αρθρα

Leave a review